Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Boronów

Kolorowy pasek

Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego

Z-ca Kierownika USC: - Barbara Świerc

Podinspektor : - Aniela Sklorz

Kontakt: ul. Dolna 2, 42-288 Boronów

e-mail: usc@boronow.pl

Tel.: 034 3539-100, wew.: 26

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1)      rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,

2)      wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,

3)      wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez urząd  księgi stanu cywilnego,

4)      współpraca z parafią w zakresie realizacji ustawy konkordatowej,

5)      rejestracja decyzji innych organów administracyjnych i prawomocnych orzeczeń sądowych dotyczących akt stanu cywilnego,

6)      przyjmowanie oświadczeń o zawarciu związku małżeńskiego,

7)      wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej  do zawarcia małżeństwa w formie wyznaniowej ze skutkiem cywilnym,

8)      wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa przez obywatela polskiego za granicą,

9)      unieważnienie, prostowanie błędów pisarskich, ustalanie treści, odtworzenie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,

10)  przyjmowanie oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

11)  wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,

12)  przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,

13)  wydawanie decyzji zezwalającej na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu wyczekiwania,

14)  wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa poza miejscem zamieszkania stron,

15)  przechowywanie ksiąg stanu cywilnego, dokonywanie w nich wzmianek oraz powiadamianie o tych czynnościach organów przechowujących wtóropisy, prowadzenie skorowidzów,

16)  zabezpieczenie ksiąg stanu cywilnego przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą,

17)  prowadzenie spraw konsularnych,

18)  przekazywanie ksiąg urodzeń, małżeństw i zgonów powyżej 100 lat do Archiwum Państwowego,

19)  przekazywanie dokumentów w sprawie zmiany stanu cywilnego do ewidencji ludności małżonka oraz do koperty dowodowej ostatniego wystawcy.

20)  sporządzanie testamentów, prowadzenie ich ewidencji  i przechowywanie.

21)  przygotowywanie wniosków o nadanie medalu „za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz organizowanie uroczystości związanych z tym jubileuszem,

22)  stanowienie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa, o roszczenia alimentacyjne o przysposobienie.

23)  realizowanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych,

24) prowadzenie archiwum Urzędu i współpraca z Archiwum Państwowym,

Metadane

Źródło informacji:Wójt Gminy Boronów
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Mariusz Koczyba
Data wprowadzenia:2007-08-20 15:12:02
Opublikował:Mariusz Koczyba
Data publikacji:2007-08-24 13:14:46
Ostatnia zmiana:2018-08-07 10:38:52
Ilość wyświetleń:3769
Urząd Gminy Boronów
Dolna 2, 42-283 Boronów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij